Miss Daisy si soferul ei
Alfred Fox Uhry
traducerea: Alice Georgescu
regia: Claudiu Goga
scenografia: Stefania Cenean
muzica: Vasile Manta
Maia Morgenstern (Daisy Werthan), Mircea Rusu (Hoke Coleburn), Mircea Drimbareanu (Boolie Werthan)
2h 10min
1. Sinopsis
Driving Miss Daisy, piesa cunoscutului dramaturg american Alfred Uhry, distinsa cu premiul Pulitzer pentru dramaturgie, spune povestea a doi oameni structural foarte diferiti, dintr-o America in care modernitatea si spiritul liberal se infrunta cu rasismul.
Dupa ce-a mai distrus o alta masina nou-nouta, Miss Daisy, vaduva unui fabricant evreu bogat, e fortata de fiul ei, Boolie, sa renunte la sofat. Boolie ii angajeaza un sofer negru, pe flegmaticul si inteleptul Hoke. La inceput, relatiile dintre cei doi sunt tensionate, Miss Daisy avand intreaga aroganta a pozitiei ei sociale, o serie de prejudecati precum si o limba ascutita. Dar cu timpul, confruntandu-se si cu problemele segregarii si antisemitismului, situatia se schimba si cei doi se apropie unul de altul...
1-2 extrase de presa (max 10)
“Compozitiile realizate de Maia Morgenstern si Mircea Rusu sunt impresionante si transmit fluidul emotiei catre public. Actrita se transpune in Daisy cea de 70 de ani care in final va ajunge la 90 de ani, construind minutios evolutia personajului fara exagerari vocale sau expresive, ci printr-o traire interioara fluent sustinuta si urmarirea, atenta la nuante, a relatiei cu Hoke. Trebuie sa vizionati acest spectacol in care veti descoperi o alta fateta a calitatilor interpretei, sensibilitate in expresia atitudinilor. Maia Morgenstern trece dezinvolt peste dificultatilei compozitiei solicitate de rol. Excelent, de nerecunoscut este Mircea Rusu in soferul Hoke, nu pentru ca joaca un negru si e machiat ca atare. Actorul si-a transformat tinuta si emisia vocala, mai mult danseaza ritmat ca un negru. In afara transformarilor fara exagerare cerute de statutul si varsta personajului si-a gandit la nuanta evolutia sa. De la naivitatile lui Hoke la sentimental de prietenie fata de Daisy pe care aceasta il refuza la inceputul relatiei lor din cauza unor prejudecati statornicite in timp, Mircea Rusu parcurge o larga gama de stari transmise ca efect emotional, credibil, publicului. Actorul ofera o compozitie unicat intr-o partitura ce parea straina personalitatii sale.
Ileana Lucaciu
Driving Miss Daisy, piesa cunoscutului dramaturg american Alfred Uhry, distinsa cu premiul Pulitzer pentru dramaturgie, spune povestea a doi oameni structural foarte diferiti, dintr-o America in care modernitatea si spiritul liberal se infrunta cu rasismul.
Dupa ce-a mai distrus o alta masina nou-nouta, Miss Daisy, vaduva unui fabricant evreu bogat, e fortata de fiul ei, Boolie, sa renunte la sofat. Boolie ii angajeaza un sofer negru, pe flegmaticul si inteleptul Hoke. La inceput, relatiile dintre cei doi sunt tensionate, Miss Daisy avand intreaga aroganta a pozitiei ei sociale, o serie de prejudecati precum si o limba ascutita. Dar cu timpul, confruntandu-se si cu problemele segregarii si antisemitismului, situatia se schimba si cei doi se apropie unul de altul...
1-2 extrase de presa (max 10)
“Compozitiile realizate de Maia Morgenstern si Mircea Rusu sunt impresionante si transmit fluidul emotiei catre public. Actrita se transpune in Daisy cea de 70 de ani care in final va ajunge la 90 de ani, construind minutios evolutia personajului fara exagerari vocale sau expresive, ci printr-o traire interioara fluent sustinuta si urmarirea, atenta la nuante, a relatiei cu Hoke. Trebuie sa vizionati acest spectacol in care veti descoperi o alta fateta a calitatilor interpretei, sensibilitate in expresia atitudinilor. Maia Morgenstern trece dezinvolt peste dificultatilei compozitiei solicitate de rol. Excelent, de nerecunoscut este Mircea Rusu in soferul Hoke, nu pentru ca joaca un negru si e machiat ca atare. Actorul si-a transformat tinuta si emisia vocala, mai mult danseaza ritmat ca un negru. In afara transformarilor fara exagerare cerute de statutul si varsta personajului si-a gandit la nuanta evolutia sa. De la naivitatile lui Hoke la sentimental de prietenie fata de Daisy pe care aceasta il refuza la inceputul relatiei lor din cauza unor prejudecati statornicite in timp, Mircea Rusu parcurge o larga gama de stari transmise ca efect emotional, credibil, publicului. Actorul ofera o compozitie unicat intr-o partitura ce parea straina personalitatii sale.
Ileana Lucaciu